match helg

Hej hej
I går spelade vi match borta mot Leksand med div 1. laget. Som alltid mot Leksand mycket gämt men blev till sist vi som vann matchen. Vi vann på deras misstag och dem på våras men tydligen hade dem fler än oss. Mycket bra jobb av alla tjejerna men jag vill ge lite extra beröm till Therese Karlen som gjorde ett utmärkt som back! Skönt också att jag fick gå in och sätta pucken efter dryga 2 minuter och Natta trök in den andra. Matchen slutade 2-3.
För mig var matchen nervös hel igenom, eftersom att mina föräldrar var och kollade och jag är inte så van med dig. Även fast jag vet att dom inte pressar mig på något sätt så blir jag ändå nervös, men jag har hört att det är bra att vara nervös:).
Det var mycket skönt att få en till vinst, nu är vi obesegrade det här året och det känns bra.

Eftersom att både jag och Natta skulle spela div 2 match mot brynäs nu idag åkte vi med mamma och pappa hem till kära hedesunda och spenderade kvällen med lite film och mys.
Innan vi åkte till matchen fick sig nattan en fin lite rundtur, se vart lite kändisar bodde, var jag började min hockeykariäär och blablabla.. Tror hon gillade det!

Matchen Mot brynäs idag var helt okej faktiskt, trots rn förlust med 4-2. Första perioden var mycket gämn och den gick vi ur 0-0. sedan andra drog dem i från med 3-0, sedan trodde jag att vi var tillbaka i sista! jag såg det i glimte i allas ögon, glöden fanns där men det ville sig inte. Jag vet att man inte ska skylla på dommaren men ibland dömde han lite konstikt, men det är smällar man får ta!

Så nu efter två matcher i full fart ska jag gå och lägga mig och mysa i sängen, ska bli skönt att sova ut imorron. Vi har studiedag. men jag ska på ishallen med Jonas och köra lite allmänn ! ska bli skojj!

Sov gott, Puss

#26


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0