Hockey

Jo nu kommer ett till snabbt inlägg då .. slutspel, playoff matcher, kval ja allt har börjat dra igång nu. Igår spelades damerna sm kvart/kval .. blev i princip stor däng för allt div ett lag, trodde faktiskt inte de skulle vara sån skillnad, men vet inte har väl skett en stor utveckling sedan rikserien drog igång .. Vår div 1 vinnare Västerås förlorade med 9-0(!)


Sedan går vi väl över till herr hockeyn som var igår, kollade Mora matchen och jag kan inte annat än att säga att de är PINSAMT, RUGGIGT JÄVLA PINSAMT(!) vad är det som händer, förra året var dom i elitserien och nu, ja nu får dom inte ens ihop en publik på 2000 till en avgörande playoff match? Nej fy, Örebro som spelar i Div 1 har då bättre publik, ska väl inte utala mig om klacken men dom finns ju iaf och gör sig hörda .. jag säger bara VAR ÄR DRAKARNA!? för jag kan inte se eller höra dom någonstans! Sedan till matchen, ruggigt gött att almtuna vann och gick vidare, känns som de
behövs någon oväntad som kan göra något kul, ja det känns ruggigt bra! mora ja, ni får väl ta och bygga upp er så får vi väl se nästa år ..


Sedan till dagens matcher, har sett andra och trejde perioden av Brynäs- Fbk, höll självklart på Brynäs eftersom jag rent utsagt blir illamående bara av att tänka på färjestad! Synd att Brynäs inte får in sina puckar .. men ja dom fick inte in puckarna, fbk fick de men jag tycker ändå inte Brynäs var en katastrof som de har låtit på experterna, ne jag tror dom kan kämpa sig till en seger på lördag, om inte annars så hoppas jag!

#13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0